top of page
  • Hvor kan jeg laste ned Connecte appen?
    Connecte appen kan lastes ned fra Google PlayStore og AppStore. Link til begge nedlastningene finner du nederst på denne siden.
  • Kan jeg overføre et ferdig installert smarthus til en ny bruker?
    Ja, i Connecte appen kan du invitere en ny bruker inn i et hjem, overføre eierskapet av hjemmet til den nye brukeren og forlate hjemmet. Den nye brukeren vil da ha alle enhetene og automasjonene feridg installert. Dette gjør du fra Hjemmestyring i Connecte appen som du finner ved å trykke på "Meg" fanen nederst på skjermen.
  • Kan jeg legge til andre smarthus enheter enn Connecte i Connecte appen?
    Ja, Connecte appen er åpen for å koble til mange andre merker enn Connecte. Vi jobber for å ha en totalt åpen plattform å styre hele smarthuset fra. Vær klar over at noen produkter kan være låste fra produsentenes side eller ha egne apper som kreves for å styre dem.
  • Hvordan fungerer automasjoner i Connecte appen?
    Automasjoner har to hovedingredienser: betingelser og handlinger. En betingelse kan være et klokkeslett, at en knapp trykkes på, at sola står opp eller mye, mye mer. Når denne betingelsen inntreffer, vil "handlingen" utføres. En handling kan for eksempel være at lyset slåes på. En automasjon vil derfor kunne være at når sola går ned (betingelse), går lyset på (handling).
  • Hva er "klikk for Ã¥ utføre" funksjonen i Connecte appen?"
    "Klikk for å utføre" er en automasjons betingelse som lager en egen smart knapp. Dette er en knapp på mobilen som kan brukes til å slå av og på lys, stikkontaker, lydanlegg osv. Et bruksekempel på dette er å lage en knapp som slår av alle lysene i huset. Dette er perfekt når du skal på jobb for å slippe å slå av hvert lys separat. "Klikk for å utføre" knappene kan også legges til på mobilens hjem-skjerm som en Widget, på denne måten slipper du å gå inn i Connecte appen for å trykke på knappen.
  • Jeg finner ikke Smart Sound pÃ¥ nettverket mitt, hva gjør jeg?"
    1. Sjekk at mobilen din er koblet på riktig WiFi nettverk (må være tilkoblet samme WiFi som Smart Sound anlegget under installasjon og ved bruk av Google Chromecast). 2. Dersom du har satt opp et mesh-nettverk hjemme for utvidet WiFi rekkevidde er dette ikke det samme nettverket som modemet fra din nettleverandør. Sjekk at Smart Sound er tilkoblet det nettverket du bruker på telefonen, ikke modemet sitt. 3. Smart Sound styringsenheten har ikke har godt nok WiFi signal, forsøk å koble til med nettverkskabel.
  • Hvordan fÃ¥ tilgang til full funksjonalitet i Google Home som Ã¥ sette opp høyttalergrupper?
    1. For å benytte seg av all funksjonaliteten Google Home tilbyr må du være medlem av hjemmet der Smart Sound er installert. 2. Du må være tilkoblet det WiFi nettverket enhetene er tilkoblet.
  • Kan jeg kjøre internettradio i Google multirom løsningen?
    Nei, den innebygde internettradio funksjonen ligger integrert i hver enhet og går derfor ikke gjennom Google Chromecast. Dersom du ønsker en internettradio multirom funksjon må du caste fra en separat radio app.
  • Kan jeg sette pÃ¥ egne høyttalere i Smart Sound anlegget?
    Ja, dersom høyttalerne har impedans på 8 Ohm vil det være mulig å koble til styringsenheten. Vær klar over at forsterkerenheten støtter 4x10W og at høyttalerne må dimensjoneres etter dette.
  • Fjernkontrollen fungerer ikke, hva gjør jeg?"
    1. Sjekk at batteriene lever 2. Sjekk at fjernkontrollen er innenfor rekkevidde av styringsenheten. Vær oppmerksom på at Bluetooth har lavere rekkevidde enn WiFi.
Connecte logo
bottom of page